Tuesday, August 30, 2005

Saa var jeg her da

Har kommet oss i gang med utpakking og greier, og har blitt kjent med mange allerede, bla. hun som fikk rommet jeg egentlig skulle ha :) Det viste seg at hun maatte ha rommet mitt fordi hun MAATTE bo sammen med amerikanere som en del av utenlandsoppholdet (hun er fra Ukraina). Er ogsaa blitt kjent med de 3 Marianne bor sammen med (veldig greie jenter, mora til hun ene kjoerte oss alle 5 (!) paa butikken for aa handle mat da vi nettopp var kommet) :) Har ogsaa snakket litt med ei fra Taiwan som virker veldig grei. Det er bare ei av de jeg skal bo med som har flyttet inn (hun fra Afghanistan), og jeg kan ikke akkurat si det var mye kjemi mellom oss...hun virker veldig innesluttet, men man skal ikke doemme en person etter aa bare ha snakket med de i under ett minutt ;) Ja, og saa bor vi faktisk 7 HiA-studenter i vaar etasje. Kjenner de ikke, men sjekket en mail alle Montclair-studenter fikk fra HiA, og jeg kjente igjen alle navnene fra doerene (alle har faatt gullstjerne med navnet sitt paa doera...det er som aa vaere tilbake paa soendagsskole) ;)

Ellers gikk reisen veldig greit, bortsett fra at vi var redde for aa ikke rekke flyet fra Frankfurt. Det var bare endeloese koer overalt, og vi ble sendt hit og dit. Da vi til slutt kom oss frem var ventehallen helt tom, og flyet gikk om 10 minutt!! Men vi kom oss altsaa fram til slutt :) Foerste natta bodde vi paa flyplasshotell til cel 300,- pr. pers. Helt greit hotell, saa ingen klager der :)

Har faatt registrert oss i dag, og jeg har faatt levert soeknad om navnskifte (vil ikke hete Silje Anderson...). De hadde stroembrudd over hele campus, men noen plasser hadde de stroem via nodaggregat. Men ikke der jeg skulle skifte navn, saa dama i skranken maatte laane mobilen min (pga lomemlykta) for aa finne de rette skjemaene :D

Senere i dag skal vi paa handleturer som de organiserer saann at vi faar kjoept noedvendige ting. Faar forhaapentligvis nett i dag, dersom jeg faar kjoept meg nettkabel i dag. Skriver mer senere...

MANGE KLEMMER TIL DERE ALLE!!!

Og forresten, vi har veldig store haap for at Marianne faar bli, saa all fingerkryssinga ser ut til aa ha hjulpet :) Blir DEFINITIVT mer oppdatering paa dette punktet senere :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home