Sunday, September 04, 2005

Argh!!!

I går kjøpte Marianne billetter til oss til Broadway-show. Vi skulle se Skjønnheten og udyret, og jeg gledet meg skikkelig. Det vi ikke fikk med oss var (for min del) at showet var i dag formiddag, mens jeg var på jobb, for Marianne sin del at jeg jobbet i dag, søndag. Bussen skulle gå tolv, og kvart over sier sjefen at om det var noen som ville gå tidlig kunne vi få lov. Sa at "kan jeg gå for 15 minutter siden?". Så hun spurte hvorfor, og jeg forklarte at jeg hadde billett. Hun ble skikkelig lei seg, og sa jeg skulle sagt det mye tidligere, for 3 stk hadde allerede gått før meg fordi vi var for mange. Men jeg tenkte ikke på å si det, for man spør liksom ikke om fri andre dag på jobb ;) Men jeg ringte Marianne, og de hadde AKKURAT reist. Så sa sjefen at jeg kunne ta buss (togene går ikke herfra i helgene), og jeg fikk opplyst av sånn help desk om hvor jeg skulle gå. Sto der - sammen med ei som allerede hadde ventet i over 40 minutter - i 50 minutter, innen da var det for sent. Hadde bussen kommet ville jeg uansett ikke nådd det! Jeg tror problemet er at han i help desk sa feil bussholdeplass, så det var så utrolig surt. Så ikke bare kastet jeg bort 20 dollar i billett, jeg gikk glipp av resten av dagens lønn (det sa jeg ikke trengte komme tilbake de siste 2 1/2 timene for de hadde mer enn nok folk).

Men jobben, ja... Skulle ha første dag på fredag, men det var et møte for alle internasjonale studenter jeg måtte gå på, og det varte hele dagen. Så første dag ble i går, en av årets absolutt travleste dager (og de to første ukene blir de to travleste ukene!). Den første timen, og før vi åpnet, var jeg stiv som en stokk fordi jeg var så nervøs. Jeg visste ikke 100% sikkert hvordan alle de forskjellige myntene så ut (men de ligger "alfabetisk" i skuffen, så det er greit nok), hva jeg skulle gjøre (alle sa jeg måtte slappe av, jeg var tross alt helt ny) eller noen ting! Men stort sett hele dagen var det ei i nærheten av meg som har jobbet der halvannet år, så hun hjalp meg. Uansett betaler de fleste med kort eller cash, og det er ikke noe problem! Da jeg kom dit var jeg den eneste hvite av kassadamene, men sjefene er hvite, pluss to managers (altså to jenter som har jobbet ganske lenge, og som kan mer enn oss). Har ikke noe generelt problem med afroamerikaner-damer, men herregud, er det nødvendig å se på meg og aldri smile?? Er det mitt problem at jeg er hvit??? Blir så irritert på sånn, for det er bare omvendt rasisme. Men rett skal være rett, to av de eldre var hyggelige mot meg :) Afroamerikaner-menn, derimot...SÅÅÅ sexye :D :D

Onsdag begynner timer, så det blir spennende!

Og lørdag skal vi til Philadelphia, skolen arrangerer med buss, og vi fikk tur/retur-billetter til $5. Det i seg selv er jo så og si ingenting, men Marianne sa vi kan få pengene tilbake. Vet ikke om jeg jobber da, men kommer til å be dem bytte meg i så fall, det er nesten to uker til (neste lørdag), så det burde kunne fikses. Vil ikke gå glipp av enda en ting :(

0 Comments:

Post a Comment

<< Home