Friday, September 09, 2005

HJELP!!!

Våknet halv seks i morges av et helvetes bråk. Skolen fant ut de skulle ha brannøvelse for vårt hus! Så jeg kom meg opp fort som faen, tok på meg bukse og t-skjorte, og lurte på hva jeg måtte redde i fall det faktisk var brann. Så jeg slengte veska over skuldra (med passet i!), tok mobilen i ene hånda og de gule skoene i den andre. Overfladisk? Hvem, jeg?? Men uansett, ene naboen kom ut samtidig som meg, men ingen av de andre, så jeg banket på hos de andre to (hun ene var ikke hjemme) og vi sprang ut. Der møtte jeg Marianne og Deirdre. Spurte hvor Vanessa og Satoko var (det er de Marianne bor med), og de bare "shit!". Glad jeg ikke bor sammen med dem ;) Neida :) Og for de som lurer var de andre to bare på andre siden av bygget.

Merker at jobben tar på, for jeg har ikke fått sove lenge i det siste. Så i dag hadde jeg hverken timer eller jobb, og sov til langt over tolv! Da bråvåknet jeg, hev på meg klær og kom meg til social security office, for jeg må ha social security card for å få jobbe (de bare utsetter lønna mi til jeg får det). Var der jo først på tirsdag, da jeg ventet i over en time, og så var systemet nede). Hadde jeg bare vært så heldig...i fdag måtte jeg vente i hele to timer!! Og av de tre saksbehandlerne hadde to av de pauser hele tiden. Ikke før det ble min tur i køen satt alle tre der samtidig!! Var passe irritert på slutten, ja. Og som om ikke det var nok, klarte de å stave navnet mitt feil, selv om jeg hadde skrevet det med store blokkbokstaver! Det er så sløvt! Men, fikk i alle fall ordnet alt til slutt, så nå er det bare å vente på at kortet kommer i posten om 10 - 14 dager ;)

Begynte timene på onsdags kveld, men alt jeg tenkte på den timen var "hvordan fag kan jeg bytte til?". For det første lærerinna sa var at dette var et kurs for de som hadde strøket en eller annet test, og ikke fikk gå videre til College Writing før de hadde bestått dette faget. Så jeg følte det ble for dumt, for jeg kan jo rettskrivning, gramatikk, skrive skikkelig osv. Så det byttet jeg til Foundation of Western Civilization. Marianne hadde første time i filmmaking i dag, og rett etter timen ringte hun meg og sa at hun ville bytte. Så nå vil jeg også. Det er tross alt et ekstra dyrt fag, med ekstra dyre bøker. Problemet er bare at det faget hun byttet til krasjer med noen andre timer jeg har, så jeg får se hva jeg gjør.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home