Thursday, October 13, 2005

Litt av hvert

Jepp, har hatt flere ting å skrive om siden sist, har bare ikke kommet meg så langt.

Cookies and Culture
Ok, de har noe som heter Cookies and Culture, hvor man bare møter opp, snakker, har det kjekt...og spiser cookies. Jeg har ikke kunnet deltatt før fordi jeg har hatt timer, men denne og neste uke passer det inn i timeplanen min. Det var kjempekoselig, vi var bortimot 10 jenter som møtte (alle var fra min etg. i dette bygget), og vi bare snakket om alt og ingenting. Hun som arrangerer det jobber på det internasjonale kontoret, og er utrolig hyggelig :) Vi hadde en lek hvor vi skulle skrive ned 3 ting om oss selv, men en ting måtte være løgn og så skulle de andre gjette hva som var sant :) Og så ble jeg mer kjent med folk jeg ser hele tiden, men aldri egentlig snakker med.

Brannalarm fra helvete
Satt og leste til prøve i går, da brannalarmen fant det for godt å gå (brannalarmen her er forresten den verste ever! Den er kombinert av to lyder. Først begynner den ene, som er som 100 russefløyter (!), før vekkerklokkelyden legges til etter 10 - 20 sekund). Så jeg måtte bare springe ut i kosebuksa og en t-skjorte. Grabba med meg mobilen (!) og en paraply, og godt var det, for vi ble stående ute i regnet i 15 - 20 min (og jeg frøs som faen, glemte jakka mi). Etter 20 - 30 min gikk alarmen igjen, og jeg kledde på meg og sprang ut...bare det at jeg glemte å faktisk ta på meg jakka mi! Heldigvis fikk vi gå inn etter ca 5 min. Og det var jo bra, og historien kunne endt der. Men det gjør den altså ikke (sorry til dere som synes dette er utrolig kjedelig), for etter nye 20 - 30 min gikk alarmen enda en gang, og denne gangen var det faktisk noe alvorlig. Mange brannbiler, masse politi, røyk, kanskje ild, svidd gummi-lukt, 20 min ute i duskregn...men med jakke denne gangen ;) Jaja, fikk i alle fall noe å skrive om her, og jeg fikk lest litt mer til prøvene i dag. Speaking of which...

2 prøver...rett etter hverandre!?!!
Jepp, hadde ikke mindre enn to prøver i dag. Den første var i markedsføring, og jeg følte meg sånn passe forberedt. Men det gikk kjempegreit, og om jeg ikke får A får jeg i alle fall B. Rett etterpå hadde jeg prøve i film, og selv om jeg følte meg veldig forberedt, gikk det bare sånn passe. Håper så klart på en B, men tviler. Hun bare formulerte spørsmålene/svarene (multiple choise test) så rart, og i flere tilfeller mente jeg at flere ting passet. Så det blir spennende å se hvordan det går, regner med vi får svar til uka. Har enda en prøve til tirsdag, og den blir verre, for den blir mer som det norske formatet, og dermed blir det mer å lese :|

Helvetes naboer!!!
Ok, har egentlig noen litt mer...nordnorske...uttrykk å bruke her, men skal spare de sarte av dere ;) De som bor rett ovenfor er så utrolig bråkete at det er ikke til å tro. Det er så ille at både jeg og ene naboen, på forskjellige tidspunkt, har ringt campus-politiet for å få dem til å roe seg. Veggene rister når de holder på, og de holder på hver eneste dag. Ser ikke noen annen forklaring på bråket enn at de driver med fotballtrening. Det skal en del til før jeg blir så forbanna at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre, men sånn har jeg det hver jævla dag for tiden!!! Sam, hun amerikanske naboen min, klikka totalt i går, henta en kost, og banka masse i taket, hylte til dem (vel, mer ut i lufta for å få ut frustrasjoner, men...). Vi lo så klart, men det var bare fordi vi alle følte det samme; så frustrerte at vi holder på å sprekke! Jeg kan ikke engang forklare hvor mye det plager meg, for det er til tider umulig å sove før sent om nettene. Til tider føler jeg bare for å hyle og gråte og plante en solid knyttneve full av metall i trynene deres - alt på en gang...JEG BLIR GAAAL!!!

Lønn :)
Kan ikke avslutte med å være så forbanna, så en litt hipp hurra-nyhet. Fikk lønn i dag, ca 2000,- :) Og når de sier paycheck mener de faktisk sjekk! Så jeg må vel i banken å heve den :p Men de pengene kom godt med, for jeg har 475,- på konto, Trude skylder meg 400,- og Marianne skylder meg litt. Så jeg har langt under 4000,- å klare meg på i over 2 mnd'er...vent litt...dette er da ikke gode nyheter? F**NF**NF**N!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home