Tuesday, October 04, 2005

Svipptur til New York

I går fant jeg ut at hallo, jeg bor rett ved NY, og har enda ikke vært der (ikke siden jeg flyttet hit i alle fall), så jeg fant ut at jeg skulle dra. Ringte Marianne, som akkurat fikk tatt seg en rask dusj før toget gikk, og så dro vi :D



Toget stoppet på Penn Station, rett i smørøyet. Kom ut ved Madison Square Garden, hvor de har masse show (konserter, teater osv), sport og andre greier.



Gikk og sullet rundt i nærheten der i en god stund (var bl.a. inne på macy's (ja, med liten m) og Victoria's Secret :D Ikke at de hadde undertøy i min størrelse, men... Fant en veske der inne jeg likte godt, og den kostet 25 dollar (ca 160,-). Tenkte jeg hadde ikke råd, men så viste det seg at det fulgte med en body lotion, body mist (nesten som parfyme, bare at det ikke lukter like sterkt og like lenge) og body wash. Og det luktet jo godt, så da tok jeg meg råd.



Senere spiste vi på KFC (ikke i NÆRHETEN av så godt som KFC i Australia). Det var fettete og ikke så helt godt for magen. I tillegg var ikke Marianne helt sikker på hva hun hadde bestilt, så jeg spurte. Viste seg at hun hadde kjøpt veldig mye, så jeg bare droppa å kjøpe, og så delte vi (likevel spiste vi ikke opp alt)!

Etterpå dro vi til East Village og tok en kaffe sammen med en Marianne har snakket med på nett (en som har vært masse i Norge). Han er forresten designer, og de selger skjortene hans i en butikk i Oslo for 500,- pr stk :| (www.wsos.us) Kule skjorter :D
East Village var utrolig koselig, helt annereledes enn det NY jeg har opplevd tidligere. Det var ikke så mye stress, og folkene - både i butikker og andre folk - var avslappete og herlige :)

Han måtte gå for å møte noen kompiser som bodde hos han, og jeg og Marianne skulle rusle litt bortover gaten (togstasjonen var over en halvtimes gåtur unna, vi hadde tatt taxi til the Village). Men så gikk vi forbi en bar, og jeg har ikke drukket siden juni, så vi måtte bare inn. Ble sittende å drikke litt der, og etter et par timer kom Scott (han fyren) dit for å møte oss. Så vi ble sittende der helt til nesten halv tolv, og da måtte vi bare hive oss i nærmeste taxi for å komme oss til togstasjonen. Vi var litt fnisete på toget, ja... (men hallo, 4 drinker med MYE mer alkohol i enn man får i Norge, i tillegg til at vi var slitne gjorde sitt)



Og det var dagens oppdatering fra meg!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home