Sunday, October 30, 2005

Halloweenfest i NY

Hadde det gøygøygøy i går, på Halloween-party i NY. Vi var 6 jenter som dro. Først kledde vi oss ut, sminket oss og slikt her hos meg, drakk litt og bare hadde det kjekt. Så måtte vi gå i evigheter for å nå bussen (tok skolens shuttlebus litt, men likevel gikk vi sikkert i bortimot en halvtime). Tok ikke så lang tid inn til NY, faktisk... Da vi kom fram, måtte vi gå et godt stykke til nattklubben hvor Marianne hadde satt oss opp på gjesteliste via nettet. Vi var litt sjokka over at så og si INGEN hadde kledd seg ut. Vi fikk mer enn bare litt oppmerksomhet, for å si det sånn. Var faktisk et par som stoppa oss, for de ville ha bilde av kona og oss :)
Etter å hå gått i nesten en time, kom vi endelig fram til klubben (LQ). Var laaang kø, og gjestelista gjaldt bare til klokka tolv (den var ti over tolv da vi kom), så vi måtte stå i kø i sikkert en halvtime (tiden går fort når man er mange sammen, og man har drukket litt...(sa ho Sonja!)). Egentlig må utlendinger vise pass eller førerkort for å slippe inn på nattklubber, og for å kjøpe alkohol, men jeg viste bare VISA-kortet mitt, så slapp jeg inn. Skulle visst det før jeg tok med meg passet, og klarte å søle alkohol på det...!
Hun ene var egentlig ikke gammel nok, men etter å ha vist fram førerkortet sitt slapp hun inn. Jeg kom rett etter henne, og hørte vakten si "wait a minute...84 or 85...? Whatever!" eller noe sånt noe :D (Haha, det er rart å ha venner som er født i 1985!) Det kostet $15 å komme inn, men jeg fant ikke pengene mine da vi kom dit. Ble stående å lete lenge uten å finne de, og til slutt sa vkten at det var greit, jeg skulle bare gå inn :p Og rett etterpå fant jeg forresten pengene ;)

Det var veldig kjekt der inne, og masse bra musikk, og så og si bare latinoer (LQ står for Latin Quarter). Ble værende på dansegulvet stort sett hele kvelden, så et var dagens trim for meg!

Drinkene der var sykt dyre, jeg betalte $14 for en White Russian, men nå skal det sies at det var sikkert mer enn dobbelt så mye alkohol i drinkene som det man får i Norge. Her var det Syden-tilstander! Og det var nok all alkoholen som gjorde at jeg ble dårlig senere. Skulle bare sette meg ned å slappe av litt etter at 3 av jentene hadde bestemt seg for å dra hjem. Plutselig bare ble jeg dårlig, og det kom opp litt mage-gugge...for å si et på den måten ;) Vi 3 som var igjen bestemte oss for å ta taxi hjem, istedenfor å vente mange timer på buss, og så måtte gå i flere km hjem igjen.

Da vi kom hjem, viste det seg at flatmat'en min som var igjen hjemme i går, hadde låst ytterdøra, noe vi aldri gjør! Siden jeg hadde veske uten glidelås eller noe, ville jeg ikke ta m meg nøkkelen min, og la den i kjøkkenskapet før jeg dro. Så jeg måtte overnatte hos hun andre vi tok taxi hjem med, og jeg måtte dusje der også (luktet litt kvalmt, ja). Da jeg endelig fikk kommet meg inn til meg selv var det deeeilig! Bare sløva i flere timer, og jeg har ingen planer om å gjøre noe annet enn å sløve resten av dagen heller!

Skal legge ut bilder senere, må få av de som hadde kamera i går...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home