Friday, October 21, 2005

Oh happy day...

Jeg har hatt en BRA dag i dag...men først litt oppdateringer siden sist :)

Forrige fredag var jeg på Red Hawk Night, sånn som de arrangerer noen få ganger i året. Etter enten 2 eller 2 1/2 time i kø fikk jeg navnet mitt malt med drager (jeg vet, ikke helt lett å forestile seg kanskje....i hovedsak er det 5 drager som former SILJE). Etter det gikk jeg og Vanessa (hun som jeg var der med) opp og skulle stille oss i kø til ei spådame. På vei dit skrev vi oss opp på liste for 10 minutters gratis massasje. Det var ganske mange før oss i køen, og de to massørene skulle gå snart. Men så var det mange som ikke var der da navnene deres ble nevnt opp, så jeg og Vanessa fikk de to siste massasjene :D Og så fikk vi, pluss ei til, de siste plassene hos spådama også.
Var litt merkelig, for hun spurte etter fødselsdatoen min, la sammen tallene, og kom opp med "mitt" tall (12, forresten), og begynte å fortelle om meg som person. Og hvert eneste ord hun sa var sant! Og så betydde det forresten at jeg var "the Hanged one" (artig, du!). Etterpå skulle jeg trekke 3 tarotkort, og ikke nok med at jeg klarte å trekke det hun kalte 3 hovedkort eller noe sånt, men det ene jeg trakk var faktisk "the Hanged one" ;) Men det hun sa basert på kortene følte jeg ikke stemte helt, så jeg er nok ikke spådame-troende enda!

Lørdag sto jeg og Marianne opp tiiiidlig og ble med handlebussen (som altså er en buss som går til et handlesenter hver lørdag). Fikk handlet masse billig mat, og har fryseren stappa full! Var også innom en klesbutikk der de hadde så masse fint, men jeg kjøpte ikke noe (selv om det var min størrelse og ganske bilig). Måtte nok hatt en stroppeløs BH for å kunne gått med de (selv om det er mange som driter i det, og går med puppene flagrende løs i sånne topper). Ja, og så kjøpte jeg 1,75 liter 40% vodka for 70,- :p

Angående forrige ukes prøver (og denne ukas); den jeg var sikker på å få A på fikk jeg B på (et par av de feilene jeg hadde gjort var så urolig tragiske at jeg føler for å slå meg selv over hodet for å være så dum!), og den jeg var redd for å ikke engang få B på, fikk jeg A på :D Spurte lærerinna i pausen om når vi fikk tilbake prøvene, og hun sa det ble ikke før etter timen. "But you did very well!" Fint, sa jeg, for jeg var bekymret for de spørsmålene fra den timen jeg ikke var oppmeldt, begynte jeg. Men da avbrøt hun meg; "Did you hear what I just said??" Så jeg måtte bare smile og si takk..."Good girl!" var svaret jeg fikk ;) Egentlig fikk jeg B (det er en datamaskin som behandler svarene), men hun hadde gitt meg en A for å følge karakterkurven, og fordi det var hun, og ikke datamaskinen som skulle si hvilken karakter vi fortjente ;)

Tirsdag hadde jeg midterm i historie, og gjorde det superbra, helt til i slutten hvor jeg klarte å rote med noe greier. Irriterer meg sånn, for uten den feilen (som dermed påvirket resten av svarene) hadde eksamen vært en klar A. Nå krysser jeg fingrene for en B...

Så over til min happy day...
A'en var så klart den gode starten, men så dro jeg, Marianne og ei fra Østerrike til New York. Vi gikk litt rundt her og er, brukte ikke noe særlig med penger, og så gikk vi til Sjømannskirken. Der brukte jeg $30 på meksikansk gryterett, tørrgjær, melkesjokolade, DENT, Tyrkisk pepper, knekkebrød og (gratis) saus (som sånn ca har gått ut på dato ;)...). Og så fikk vi nystekte vafler med norsk bringebærsyltetøy (hun fra Østerrike likte det veldig godt, for det smakte EKTE, og ikke falskt, som mesteparten her). Så det ble en dyr tur, men det var så godt å være der :) I tillegg var det en veldig koselig, norsk atmosfære der, og vi ble sittende å prate med et par damer. Og så viste det seg at hun ene (ei eldre dame som har bodd i USA i flere tiår) faktisk hadde bodd i Øystese i noen år :D Liten verden...

Da vi gikk, gikk vi til Rockefeller Center, hvor de hver høst gjør om en hage eller noe til skøytebane. Det var privat fest der, men vi sto jo rundt omkring, for en vakt vi hadde snakka med tidligere på dagen sa at Shreyl Crow skulle opptre. Så vi venta leeenge, men fikk til slutt sett henne :D Hun gikk mindre enn en meter fra meg, men jeg klarte ikke å få på kameraet tidsnok til å filme, fikk bare med bakhodet :( Men så ble vi jagd vekk derfra, og gikk en annen plass, hvor vi så mye bedre, om enn lengre vekke fra. Men fikk iallefall filma mens hun opptredde (vi var der under hele konserten, som varte nesten halvannen time).

Så med andre ord...oh, happy day!!!

Og i morgen skal jeg til NY igjen - gratis, privat transport tror jeg - for å se innspillingen av det TV-showet, Hope and Faith. Så her går det virkelig bra for tiden!!!

SÅ glad i dere alle, og savner dere, men mange ser jeg igjen om vel 2 mnd'er...hurraaaa :D

P.S. Bl visst litt mye her, men sånn går det når jeg ikke oppdaterer på lenge ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home