Tuesday, December 06, 2005

Only in NY

Jepp, bare I NY kan man risikere å gå rundt i gatene for så plutselig å se en 6 – 7 m høy gorilla midt i gata. Jeg og Domi dro til NY i dag for hun skulle ta noen bilder til et foroprosjekt. Vi skulle bare være noen timer, og så dra rett hjem igjen. Men da vi gikk forbi Times Square sto det en diger gorilla der på utsilling, for det var før-premiere på King Kong i dag. En liten del av Times Square var inngjerdet, og det sto masse politi og passet på. Rett etterpå begynte de å filme Access Hollywood (et populært show her), og vi sto bare et par meter fra programlederne Nancy O’Dell og Billy Bush . Jeg tok på han – bare for å tulle – og senere fant jeg ut han er søskenbarnet til George W. Bush…da følte jeg for å vaske meg! Mens vi sto der ble vi forresten filma av en kameramann (og ikke mengdefilming heller, bare oss!), og en dame fra nyhetsbyrået Associated Press intervjua oss :)



Vi ble stående der ganske lenge før vi gikk rundt litt for å ta bildene vi kom for. Da vi gikk langs Broadway så jeg plutselig at de har laget musikal av Monty Python (som heter Spamalot). Det sto en greie der hvor det var bilde av 3 stk (regner med det var hovedpersonene, Tim Curry, som spiller bad guy i De 3 musketerer, David Hyde Pierce – Niles i Frasier, og Hank Azaria, som har mange stemmer i Simpsons . bl.a. Apu, Moe og Chief Wiggum – og som spiller den svært homoe ”hushjelpen” i Låte Fjær).



Så la jeg merke til at man selv kunne være med på bildet. Så da ble jeg med :)



Vi gikk tilbake til gorillaen, fikk med oss litt mer filming…og så et skjelett (som reklamerte for en restaurant som hørtes skikeklig kul ut!



En dame som sto ved siden av oss sto og snakka med en diger fyr, og han sa han hadde laget King Kong’en som sto der, og han jobber for Weta Workshop som var maskineriet bak Ringens Herre, så jeg snudde meg og spurte om han jobba med Ringenes Herre? Da han sa ja, sa jeg bare ”kan jeg få ta på deg?” og så gjorde jeg det :p Men han tok det ikke ille opp, bare lo :) Og det viste seg at han faktisk også har en liten rolle i den første filmen, hvor han spiller dverg (ja, jeg har allerede sagt at han var en stor fyr, men det var også han som spilte dvergen i Ringenes Herre, så de måtte vel ha noen på hans størrelse).

Da vi gikk videre sto vi og venta på grønt lys. Og hvem kom gående da, med masse pressefolk og vakter? Først Adrien Brody (han vant Oscar for Pianisten for et par år siden) og Naomi Watts (var nominert for Oscar i fjor, og er bestevenninna til Nicole Kidman ;) ). Vi ble bare stående i sjokk, for de gikk så nærme at vi kunne strukket oss og tatt på dem. Og like etterpå kom mesteren selv; Peter Jackson (som så klart vant ca et tonn Oscars for Ringenes Herre, og som har regissert King Kong)!!! Jeg tror aldri jeg har vært mer misunnelig på meg selv enn i dag ;)

Da vi bestemte oss for å gå, gikk vi innom en skobutikk for Domi ville ha et par vintersko. Men det ble til at jeg kjøpte vintersko istedenfor. Det var en nesten usynlig grønn flekk på ene tuppen, og siden de ikke hadde mer enn ett par igjen i min størrelse, fikk jeg 10% rabatt. Det ble ca 420,-, som absolutt ikke er ille! Jeg har kjøpt flere sko her, men har ingen skikkelig vintersko, med godt grep og greier (har bare glatte…kjempelurt). Og disse kjøpte jeg ikke på Payless Shoesource, hvor jeg har kjøpt alle de andre, og hvor skoene er dritbillige…hvilket er hvorfor jeg forventer at de ikke holder i all evighet. Måtte låne penger av mamma, men de var verdt det!



Jeg trenger nemlig vintersko, for vi har endelig fått snø! Det kom et par cm natt til i går, men det er ”bysnø”, så ikke like kjekt som hjemme hos mamma ;)



Ja, det var vel alt for i dag, og nok spenning, for plutselig begynte blod å renne fra nesa mi…

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Heisann Bella ;-)

Rett etter at jeg leste bloggen din så leste jeg dette i nettavisen:
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/film/article507359.ece
Det var ekstra spennende siden du var til stede :-D
Gikk igjennom bildene bare for å se om ikke dere to er med! He, he!
Adrien Brody er utrolig søt (virker slik iallefall)!

Vask hendene etter han Bush typen, ja! Hi, hi! Du burde ha tatt på Jackson istedenfor!

Stooor klem fra Maja!

5:44 AM  

Post a Comment

<< Home