Tuesday, November 29, 2005

NY igjen

Ok, New York…jeg hadde sagt til de jeg dro på Black Friday-shopping med at jeg kunne bli med dem igjen på søndag (mange av salgene fortsatte i hele helga). Men jeg hadde egentlig ikke lyst, og så hadde Dominika spurt om jeg ville være med til NY. Hun måtte ta en del bilder til fotoklassen sin. Så jeg sa til de andre at jeg måtte lese, og ble heller med zhe city. Hadde ikke så dårlig samvittighet heller, hadde tross alt allerede vært med de andre på shopping.

Da vi kom av bussen (vi måtte forresten gå helt til busstoppen siden skolas busser ikke gikk. Da kunne vi spart oss minst 20 min med gåing, så vi brukte mellom 30 – 40 min på å gå dit!). I NY la jeg merke til et utendørsmarked, så vi gikk dit. Det viste seg at det var Hell’s Kitchen Flea Market (Hell’s Kitchen er det dårlige området hvor guttene i filmen Sleepers vokser opp). Kjøpte et dritgammelt New Jersey-bilskilt fordi det var NJ, og fordi det sto Garden State på det (NJ kalles the Garden State, og det er også tittelen på en film jeg liker). Da jeg kom hjem la jeg i tillegg merke til at registreringsbokstavene er S I J, så det passet jo ekstra godt :) I tillegg kjøpte jeg gave til mamma, men kan ikke si hva det er…kan jo hende hun leser her ;)



Etter det gikk vi rundt i byen og tok bilder, og ellers bare vasa rundt omkring. Kan ikke tro hvor mye jeg digger den byen :)
Etter å ha lett i evigheter etter Subway (som lager verdens beste sandwich-sub’s – noe a la baguetter, bare mye bedre), begynte vi å lete etter Subway…altså undergrunnen ;) Tok subway så langt vi kunne mot Sjømannskirka, og kom dit rett etter fem (etter å ha tråkka i en helvetes hundebæsj…hm, kanskje jeg ikke skulle si helvete når jeg snakker om kirka…? But I digress!) Anyway, vi kom inn dit, jeg fant noe greier jeg ville kjøpe (skal lage kjøttboller til en gjeng, kjøttkaker til en annen, og trenger brunsaus). De hadde bare en pakke brunsaus, men hun som jobba der sprang hjem til seg selv og henta to pakker som jeg skulle få :) I tillegg til at hun var så snill, viste det seg at de egentlig hadde stengt, så vi var heldige som fikk slippe inn.

Etter det bare dro vi hjem (rakk akkurat bussen, og traff t.o.m. på ei av de norske jentene på bussen), og gikk til skola for å vente på shuttle bus’en som skulle gå da. Men vi ventet. Og ventet. Og ventet. Til slutt bestemte hun norske seg for å gå, men vi var så utrolig slitne etter å ha gått hele dagen, så vi ventet (og lekte med digitalkameraet til Domi).



En annen buss som går til et hotell i nærheten, hvor en del av studentene bor, gikk forbi flere ganger, og til slutt spurte vi om han kunne kjøre forbi the Village, hvor vi bor. Han skulle ikke den veien, men jeg fikk overtalt han, for han kan kjøre den veien, og likevel komme til samme plassen. Det tar bare (visstnok) litt lengre tid. Snille mannen! Og han kjørte oss til døra også, og ikke bare til togstasjonen som er rett i nærheten :) Da var det jammen godt å komme hjem, for vi var så slitne. Og kroppen verket i flere timer etter at jeg hadde kommet hjem…



Og ja, det glemte jeg, jeg kjøpte meg nye sko :D Fikk 2. paret til halv pris, så jeg kjøpte disse to parene til under 300,- til sammen:



0 Comments:

Post a Comment

<< Home