Saturday, November 26, 2005

Black Friday

Da har jeg fått med meg enda en amerikansk tradisjon; Black Friday, den visstnok største shoppedagen i USA. Det er alltid fredagen etter thanksgiving (som alltid er siste torsdagen i november). Så og si alle butikker har salg (om de ikke har det, er det neppe mange som stikker innom den dagen). Så reklamer dagene før salget, og det var nesten konkurranse om hvem som åpnet tidligst...kom til oss, vi åpner kl. 7 på fredag. Nei, kom til oss, vi åpner kl. 6, haha! Nei, kjære shopper, kom hit, her åpner vi kl. 5!!!

Jeg skulle egentlig til New York sammen med ei herfra (herfra, som i The Village, men hun er fra Ukraina...er forresten hun som bor på rommet jeg egentlig skulle hatt), men vi bestemte oss for å dra til et digert handlesenter et stykker herfra istedenfor. Billett til NY koster $9, bussen til senteret koster £$2,50, det tar kortere tid, og i NY hadde vi måttet gå langt mellom butikkene.

Sto opp kl 06.30 (*shokket smiley*), og vi gikk litt før halv åtte (Dewa, naboen min, ble også med, og vi måtte gå ca 20 min. til skolen i iskulde fordi shuttle bus'ene ikke gikk torsdag og fredag). Skulle ta en buss, men da vi kom dit sto en annen buss der, som gikk til samme senteret. Vi fikk til beskjed at det var noe feil med bussen, men vi kunne betale, og så sitte der å vente til den andre kom. Så kom vår buss...og kjørte rett forbi oss! Så vi måtte vente på en ny buss som skulle ta over for den ødelagte. Bussen var stappafull, og en sto og gnidde seg mot meg hele bussturen. Var så irritert!

Men vi kom oss i alle fall frem til slutt, og da vi gikk inn på første butikken fikk vi breakfast-bar og skrapelodd. Vant ikke $1000, men fikk kupong på $10 avslag dersom jeg handlet for £50. Og det gjorde jeg. Kjøpte gave til mamma, noe hudpleiegreier og så fant et par kule jeans (som ikke var stretch engang). De kostet $40, noe jeg egentlig ikke hadde råd til, men ville ha uansett. Så så jeg at det var to stk. jeans for $40, og da tok jeg de eneste to de hadde igjen i min størrelse, og som ikke hadde lav midje (ja, flott idé, lag nesten alle stor-buksene med lav midje...akkurat hva store kvinner trenger mest når de handler bukser!). Da jeg skulle betale viste det seg at de var satt ned enda mer, så jeg betalte bare $13 pr stk. Men på den annen side kostet gava til mamma litt mer enn jeg trodde, noe som er bra, for med de nedsatte buksene kom jeg egentlig under £$50-grensa :p

Var ikke så gøy å måtte gå hjem i vel 20 min etterpå, men med så mange billige ting...hvem bryr seg ;)

Sendte forresten mail til Patty, som vi var hos på thanksgiving, og sa takk, og at jeg hadde det veldig koselig. Fikk mail tilbake, de syntes det var så koselig at jeg kunne komme, og dattera hadde til og med kommentert at hun syntes jeg var veldig grei ...aaaw :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home