Thursday, November 24, 2005

Thanksgiving

Jepp, så var jeg kommet tilbake fra min aller første thanksgiving :)
Det var så utrolig koselig, vi (jeg, ei fra Østerrike, typen hennes og kompisen hans) var hos Patty, som det ligger bilde av her er plass. Det var oss, pluss mannen, dattera og søstra til Patty. Etter å ha lett lenge og spurt mange om veien, kom vi dit kl 2. Vi fikk servert kjeks, ost og noe å drikke, og litt før fire kom selve middagen. Her snakker vi virkelig om stor middag; stor kalkun, "tofurkey" (tofy-kalkun til dattera som er vegetarianer), to forskjellige stuffings, flere typer salat, to forskjellige sauser (en var til tofurkeyen), cranberries (kommer ikke på hva det heter på norsk), sånne lange, grønne bønner (string beans), sweet potatoes (jeg er ikke akkurat blitt en fan, for å si det sånn), hjemmelaget potetmos og potet-terninger med løk. Kan hende det var noe mer, men jeg husker ikke. Til dessert fikk vi kaffe og te, en slags pumpkin-sticks-opplegg (smakte ikke på dem), sjokoladekake, sjokoladekuler (Mozart-kuler, de fra Østerrike hadde med seg), hjemmelaget eplekake og corn bread. Og ja, jeg er fortsatt mett ;)

Etter å ha spist gikk vi på tur med hunden deres (en skjønn, bortskjemt liten puddel som heter Max) i nabolaget, og det var kjempekoselig :) Turen varte ikke så lenge, og jeg skulle gjerne gått en masse lengre tur, bare for å gå og se på noen av juledekorasjonene som er kommet opp. Da vi kom tilbake, spurte Patty om vi ville ha doggy bags, altså mat med oss. Så klart ville vi det! (De fra Østerrike reiser til Niagra Falls i morgen, og det er en 9 timers tur. Etter det skal de til Canada, så de trenger mat.) Fikk med MASSE mat, så det holder til en god middag i morgen :)

Hadde faktisk lyst å være igjen etter det, for under desserten drev Patty og lette etter noen brettspill. Men etter gåturen tok ikke de andre av seg ytterklærne, så det ble til at vi dro etterpå. Men vi var der i nesten 5 timer, så det er ikke som vi bare kom, spiste, og gikk!

Skal sende takkemail til Patty, tror hun vil sette pris på det. Og jeg kan ikke engang begynne å beskrive hvor godt det var å spise hjemmelaget mat, og sammen med en familie. Det er ikke helt det samme å lage mat selv, og så sette seg foran TV'en å glo... Nå gleder jeg meg enda mer til å komme hjem til mamma til jul...og det er under en mnd igjen :D

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hørtes ut som om dere har hatt en fantastisk thanksgiving. Skulle gjerne opplevd det også..

8:22 PM  
Blogger Silje said...

Snakket nettopp med ei venninne, hun var hos en italiensk familie, der var de visst 20 stk :D Det hadde også vært utrolig kjekt, men jeg er likevel glad jeg var hos noen jeg kjente :)

8:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

cranberries er tranebaer paa norsk :)

smask

9:24 AM  
Blogger Silje said...

Jepp, vet det, hadde bare midlertidig jernteppe ;)

Smask tilbake!

11:45 AM  

Post a Comment

<< Home