Monday, November 14, 2005

Så var helga over

Hadde en kjekk helg. Først dro jeg og Marianne til NY på lørdag for å møte Lena, hun fra klassen som bor i Canada i år. Hun var her sammen med ei fra Australia, men det var sikkert kjekt å snakke med noen fra klassen igjen :) Vi gikk bare rundt i byen (hele dagen). Tok bl.a. Staten Island Ferry, en gratis-ferge som går til Staten Island, og som går forbi Frihetsgudinnen. Det var så urolig fint, for sola gikk ned over selve statuen. Skal legge ut bilde senere, når jeg får av Lena. Har jo fortsatt ikke kamera selv...

Da vi skulle hjem, måtte vi skynde oss for å nå bussen. Vi sto i en endeløs lang kø, og bussen var forsinka. Da den endelig kom, ble sjåføren forbanna på oss for at vi ikke hadde kjøpt billetter på forhånd (det har vi aldri gjort når vi skal til byen), så han sa vi måtte gå å kjøpe. Men ikke faen om han gadd vente på oss!
Neste buss gikk så klart ikke før om 1t og 15 m... Men mens vi satt og venta kom 3 venninner som hadde vært i byen den dagen, så det var jo i det miste kjekt. Spesielt siden vi måtte gå et godt stykke fra bussen til skola, og så vente på shuttle bus derfra og hjem. Jeg og ei fra Østerrike avtalte å gå på teater på søndag, for siden vi er undergraduates (altså at vi tar bachelor-grad, og ikke master) inkluderes det i skolepengene, og vi kan gå gratis på (nesten) alle forestillinger, konserter o.l. som skola setter opp.

Etter at hun hadde spandert lunsj på meg, gikk vi rundt på campus, før teateret begynte. Har hørt at det meste av teater som skola setter opp er veldig...artsy...altså, at det er ikke for alle. Så jeg hadde forventet meg noe temmelig kjedelig, men det var utrolig bra!!! Det var masse drama, men samtidig masse komedie (bl.a. ved at de snakka om internett og mobiltelefoner, og stykket ble skrevet i 423 f.kr.). Og slutten var helt rå, for det alle kvinnene i stykket, som ikke ville gifte seg, bestemte seg for å drepe mennene istedenfor, og det var et blodbad uten like...til sangen "Stand By Your Man" :D Det var så bra!

På kvelden satt jeg og snakka m Dewa, Sam og foreldrene til Sam. Vi ble sittende å snakke i flere timer, så det var jo også kjekt :) Men ingenting slår å bare sitte i armkroken til mamma...!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home