Tuesday, November 22, 2005

Det er en fiiin dag i dag...

herregud, for en herlig daaag...

Vel, det er jo ikke Superdag, men likevel... Det var ett fag jeg virkelig gledet meg til å ta neste semester, Magazine Journalism. Men pga. feil på skolens system fikk jeg ikke registrert noen fag før lenge etter at de åpnet for registrering. Og da var så klart alle de plassene opptatt (16.000 studenter, 15 plasser...). Var misunnelig på Marianne, for da hun sjekket var det en person som hadde meldt seg av, så hun fikk den plassen. Jeg har sjekket hver dag, men det er aldri noe ledig. Så i dag, mens jeg drev og sjekket noe annet, la jeg plutselig merke til at det var en plass ledig! Skyndte meg å logge inn for å registrere. Da jeg kom så langt, koom det plutslig feil-beskjed opp, og jeg måtte gjøre alt på nytt. Men jeg fikk registrert plassen til slutt :)

Grunnen til at jeg satt og styrte med registrering var at jeg har fått tillatelse av en lærer til å ta et skrivefag som egentlig har prerequisites (altså at man må ha hatt andre fag før det). Sendte han noe jeg skrev i Australia, og han likte det, så han ville gjerne ha meg i klassen. Og så lurte han på om jeg var norsk (jeg sa aldri at jeg var det), for hans første high school crush var for en eldre, norsk jente som het Skuggevik :) Han ville t.o.m. slippe meg inn på 2 andre kurs han har, men jeg ville/kunne ikke ta dem. Da jeg kom for å skulle snakke m hun som kunne godkjenne at jeg slapp inn på det kurset fikk jeg beskjed om at lærere ikke kunne gå over prerequisites, så jeg fikk ikke ta det likevel. Men så gikk hun og snakket m ei dame høyere opp på "stigen". Hun dama spurte meg "Are you any good? Are you a good student?" eller noe sånt noe. Da jeg sa ja, sa hun "ok, ingen problem, la henne registrere seg på det kurset" ;) Og så har jeg bestemt meg for å ta foto, et fag jeg har villet ta i evigheter. Problemet er at det koster ca 800,- ekstra i special fee (man kan låne skolens utstyr), pluss at man må hamstre inn filmruller og papir, noe som nok kommer opp i en tusenlapp ekstra. Men jeg har bestemt meg for å ta det uansett, for jeg tror nok jeg kommer til å få jobb neste semester.

Skal søke jobb på biblioteket og på kontoret for byggene her. Der er det masse død-tid, så man kan lese lekser o.l. Regner ikke med å få mer enn 10 timer i uka, altså $65 (vel 400,-) pr uke, men det er bedre enn ingenting. Og det ser nok bra ut på CV å ha hatt to jobber i utlandet (bokhandelen teller fortsatt, selv om jeg bare jobba der i begynnelsen!) :)

Skal snart på Cookies and Culture, det varer ikke så lenge i dag. For klokka sju er det Potluck Thanksgiving Dinner, altså en middag der folk tar med seg litt mat hver, og så deler man. Jeg har laget kjøttboller i brunsaus med poteter, gleder meg til å spise det!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home