Saturday, November 05, 2005

Observasjoner

Nå og da inviterer de østerikske jentene meg med på lunsj eller middag, for de er her på scholarship, og alt - inkludert 3 måltid dagen - er betalt for dem (og de har masse mer igjen på mat-kortene enn de kommer til å bruke). Her om dagen la jeg merke til skikkelig "klasseskille". I kantina hadde de ett bord med sportstyper, ett med bimboer, ett med slackere, ett med friker osv :p Trodde dette var et high school-fenomen (i alle fall så tydelig skille), men den gang ei.

Ok, alle vet at amerikanere ha advarsler og instruksjoner for alt, som feks konvolutten jeg fikk fra banken min, hvor det sto "See reverse side for opening instructions" :|

Det jeg har lagt merke til med reklamer er at de er ganske morsomme egentlig, på grunn av dette. Vi har for eksempel reklamen for en bil, som i reklamen kjører under vann. Reklamen sier selvsagt da at "Dramatization. Vehicle not suitable for underwater use". Og så har vi reklamen for et spill på DVD, hvor de opplyser at TV og DVD-spiller medfølges ikke. Shit, jeg som trodde det var en sånn god deal. Hadde så klart håpt at huset også fulgte med, men jeg ble skikkelig skuffa der...

Men det mest hysterisk morsomme (syntes i alle fall jeg og Marianne da vi så den første gangen, og jeg synes for så vidt fortsatt det) er reklamen for noen piller som gjør at man bare har mensen 4 ganger i året. Der er det en dame som med skikkelig reklamestemme (rolig og glad) forteller om fordelene ved denne, før hun - i nøyaktig samme stemme - fortsetter med å fortelle om alle sykdommene man kan oppleve dersom man tar dem, som høyt blodtrykk, hjerteproblemer og en haug andre problemer!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home