Tuesday, February 28, 2006

Eg e så forelska...men jeg har ikke penger!

Har tenkt å oppdatere her siden i helga, men har liksom aldri kommet meg så langt. Sjefen min ville som sagt jeg skulle ha penger til å klare meg over helga. Bra at jeg hadde litt igjen på konto, ellers hadde jeg ikke kommet meg langt…men mer om det snart.

Jeg, Marianne og Domi dro til New York på fredag, og vaset litt hit og dit. Vi dro til Greenwich Village, og gikk forbi en dyrebutikk. Vi bestemte oss for å gå innom, selv om jeg egentlig ikke liker amerikanske dyrebutikker, hvor hunder og katter står og tigger om oppmerksomhet i pittesmå bur. Der inn spurte Marianne om hun kunne få holde ene hunden, en hund på kanskje vel 30 cm. Jeg er ikke akkurat glad i små hunder, men jeg innrømmer det; jeg er forelska.





Sjelden har jeg vært borti en herligere hund, og mens Marianne ble sittende å leke med opptil 3 andre hunder (de litt mindre populære som ikke ble tatt ut av burene så ofte) måtte jeg be om å få kose med den lille igjen. Vi ble værende i nesten en time, tror jeg, og på slutten lå hunden og sov mens jeg holdt ham.



Det er forresten en Min-Pin, eller en miniature pincher. Den ser ut som en miniutgave av doberman pincher, men de er visstnok ikke i slekt med hverandre. Ikke så veldig i det minste. Hadde jeg hatt de 8000,- han kosta (ja, han, og han heter Geico. For det har jeg bestemt.), pluss en plass og hatt han, hadde han ligget på fanget mitt og kost seg akkurat nå! Jeg vil haaa!

Men, men, sånn er livet…og vi bestemte oss for å gå på restaurant å spise. God mat, god drikke, god service, dårlig idé! Vi hadde det utrolig kjekt, var på en restaurant som heter Pennyfeathers. Tror det er et homo-område av byen, og kelneren vår ha vært homo! Han var i 50-årene, tipper jeg, og veldig hjelpsom. Da han kom og hentet fatet til Domi etter at hun hadde spist dessert, spurte jeg om han kunne ta med kniven som ble liggende igjen etter middagen. Da kalte han meg naughty girl og dasket meg på hånda flere ganger. Er ikke det homo, så vet ikke jeg! Herregud, ler fortsatt av det :D

Vi ble sittende å spise og drikke drinker i over 3 timer, og det er her den dårlige idéen kommer inn…vi spiste og drakk for over 1000,-!!! Det er til sammen riktignok, men likevel… Men egentlig bekymrer det meg ikke, for jeg hadde en så utrolig flott dag, og det er liksom ikke hver dag man gjør slike ting. Alle fortjener å flotte seg nå og da!

Og så kjøpte jeg meg sko igjen. Ja, det er litt flaut, men jeg trenger akkurat slike sko, og mine er hjemme. Kan ikke vente helt til Sonja og co kommer med å få vår-sko. De eneste andre jeg har er de gule skinnskoene, sandaler og vintersko. Fikk begge parene til 200,-.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Noe så nusselig!!!! :-D
Skjønner godt at du ble forelska! He, he!
TUUUSEN takk for brevet og magneten :-D Det gjorde dagen min mye gladere, du skulle sett eg - satt der med skikkelig smil om munnen! Glad i deg også, bella mia!

Fikk selv kjøpt meg sko i går faktisk hehe. Er akkurat samme type som du kjøpte (sneakers?), men mine er bare brune med litt mønster på. Må ha, bare må ha! ;)
Keep on writing, elsker bloggen din!

6:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det andre skoparet ser ikke helt slikt ut, men det er Champion-sko, og de er svarte med hvitt moenster paa.

Skal oppdatere naar jeg kommer hjem, har en gledelig nyhet. Gledelig for meg i alle fall :)

8:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åå?
Endelig funnet deg en gammel riking som du skal gifte deg med? :-D
Farvel økonomiske problemer! He, he!
Gleder meg! Send gjerne melding slik at jeg har noe å glede meg for på jobben (skal dit nå se). Er ikke hjemme før ca ni.
Ciaos!

6:43 AM  

Post a Comment

<< Home