Thursday, March 09, 2006

Hva skjer?

Kan denne dagen vennligst bestemme seg for om den vil være bra eller kjip? Gikk på fotoloabben i dag, og fikk fremkallet alle 3 bildene på kort stund. De ble temmelig bra også, synes jeg. Etterpå skulle jeg på biblioteket for å jobbe litt (tok meg fri i går kveld pga. midterm, og på tirsdag siden Synnøve reiste onsdags morgen - tils. 3,5 timer fri), og da jeg skulle hente posten til biblioteket spør hun ene som jobber der om jeg fikk beskjeden. Hva slags beskjed, spurte jeg. "Du skal få lønning neste torsdag!" Jeg lurte på hva i alle dager hun snakka om...sjefen sa i går at jeg skulle definitivt få penger i dag (det er lønningsdag i dag), jeg fikk jo ikke siste gang. Det hadde ikke hun hørt noe om, og hun hadde nettopp snakka med payroll. De hadde fått siste del av papirarbeidet mitt i dag! Vil det si at de har mista det to ganger? Sa at det var krise; jeg reiser til Miami på søndags morgen, og kan ikke reise dit med $20 i lommeboka. Hun sa hun skulle ringe litt rundt og sjekke, og kom innom biblioteket etterpå. Hun hadde snakka med sjefen høyest i systemet for denne avdelinga, og lurte på hvor mye jeg trengte. Skal ha nesten $500, men skylder sjefen $100 siden jeg ikke fikk lønn sist gang, så jeg sa $400. Så kom en annen dame innom litt etterpå, regner med hun er høyere opp i systemet. Hun måtte ringe noen også, men hun ga meg nummeret sitt, og ba meg ringe i morgen, så skulle nok alt ordne seg. Så her sitter jeg og lurer på om jeg får med meg noe som helst i Florida, eller om $20 blir det jeg har å rutte med... ;) Det ordner seg nok.

Satt forresten på jobb i går da telefonen ringte. Det var kona til sjefen, og da hun fikk vite hvem hun snakka med sa hun "å så koselig, Gregg (ja, med to g'er på slutten) har snakka så mye om deg. Han sier du er så flink og flittig!" Mer skal det ikke til for å løfte noens dag opp :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home