Friday, March 24, 2006

Long time, no write

La nettopp merke til at jeg ikke har oppdatert på lenge...skamme seg!

Skalviseee, hva har skjedd siden sist? Vel, Sonja og co kom natt til tirsdag :D Fikk ikke akkurat sovd mye den natta, så jeg holdt på å dø av trøtthet hele tirsdagen. Lovte å komme på jobb tidlig på onsdag (7.45) for å åpne for en fyr som trengte noen mikrofoner og greier. 8.15 ringte telefonen, ei fra jobben som lurte på om jeg ikke skulel komme snart! Jeg hadde klart å forsove meg til jobben for første gang! Hun som ringte var bare der for å printe ut noen greier, så jeg klarte å komme meg til skola på vel 15 minutter, noe som ikke er mindre enn en mirakel, for man vet aldri hvor lenge man må vente på bussen. Det var en eldre fyr som skulle ha tingene, og han ser veldig snill ut, men samtidig som om han kan angripe etthvert sekund. Var redd for det siste, men han var veldig hyggelig, spøkte med det å forsove seg og greier :) Phju!

Torsdager har jeg timer fra 08.30. Jeg våknet 09.15. Jeg hadde klart å forsove meg til skola for første gang! Det var til timer med han læreren jeg ikke liker, så det er ikke så ille. Bortsett fra at man bare får to godkjente fravær før man går ned i karakter, og jeg har alt gått glipp av en time (da jeg hentet Therese på flyplassen). Får håpe jeg ikke går glipp av flere.

I dag var jeg på skola og hentet min første lønningssjekk (etter å bare ha jobbet i to mnd'er...). Dro inn til Montclair for å heve den, og etterpå gikk jeg til en herlig liten café jeg vet om for å gjøre litt lekser. I creative non-fiction må jeg skrive noe som heter "Neighbourhood", men man får ikke lov til å skrive om sitt egent nabolag. Så jeg satt der og skrev om caféen, folkene, livet utenfor osv., og så intervjuet jeg en av de som pleier å gå der, ene ansatte og sjefen. Sjelden møter man tre så hyggelige mennesker på rad. Ville ikke gå derfra, men måtte på butikken og så komme meg hjem. Men sjefen sa jeg måtte komme tilbake og vise han hva jeg skrev, og det sa jeg iallefall ikke nei til :)
Sjekket forresten ut caféen på nett da jeg kom hjem, og fant en svært passende beskrivelse :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home