Thursday, March 30, 2006

YAY!!!

Snart reiser jeg. Til Canada!
Jeg, Marjana og Domi tar bussen i natt. Det tar 8 timer, så vi er der i morgen tidlig, sjekker inn på hotellet i løpet av dagen, og så koser vi oss :) Høres ut som en god plan for meg. Vi tar buss tilbake natt til mandag, så vi er i New York klokka 8 mandags morgen. Og jeg skal på jobb kl 11…det ordner seg nok ;) Desverre måtte mamma “redde” meg. Jeg fikk nemlig ikke levert inn timeliste forrige gang pga spring break, så jeg får ikke lønning før til neste uke. Dermed satt jeg der med kun penger til buss og hotell og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Maja har fortsatt 500,- som er mine, men en eller annen dag snart kommer nok mobilregning, og jeg må ha penger til den også. Faen at husleia skal være så dyr her! :(

Sendte mail til en kompis fra Canada (vi bodde sammen i Australia) og spurte om det var noe spesielt jeg måtte få med meg i Montreal. Han bor i Toronto, men sa jeg måtte spise smoked meat sandwich på et spesielt sted. Så spurte jeg en annen canadisk fyr som jeg emailer med i forbindelse med ene faget mitt (jeg lager et blad om svarte tattoveringer, og han var med i en dokumentarserie på Discovery Channel om det). Det første han nevnte var akkurat samme plassen :D Så vi får vel komme oss dit.

Kamerat mitt er jo ødelagt igjen, og det er litt surt. Men vi fikk nettopp inn masse nye kamera på jobben, og det var ikke noe problem at jeg lånte ene i helga. Og det har samme type minnekort som mitt, så jeg kan ta masse bilder. Og så kom jeg på at Marianne har samme batteri til kameraet sitt som jeg har til videokameraet mitt. Finner nemlig ikke laderen min, tror kanskje jeg glemte den hos Maria og de i januar, litt trist, for jeg har ikke fått filma non som helst siden da :( Tenk å ha hatt masse film fra Miami…kunne dasket til meg selv, er så irritert. Men nå blir det i alle fall filming i Canada.

Akkurat nå sitter jeg på biblioteket på jobben og venter på at jeg skal begynne å jobbe om en time. Pleier ikke jobbe mandager, men det var ei som spurte om jeg kunne ta skiftet hennes i dag. Jeg pleier ikke ha tid, for jeg må vanligvis jobbe i fotolabben på torsdager. Men jeg ble ferdig med alt i går, så det så :p

0 Comments:

Post a Comment

<< Home