Friday, April 07, 2006

Jeg vant, jeg vant!

Over brannalarmen!

I natt er første gang jeg noensinne ikke har kommet meg ut før den slutta. Og det er det merkeligste, for det var nemlig full røyutvikling i etasjen her. Jeg og Eva var begge på vei til å gå (jeg hadde fått på meg ene vinterskoen, for jeg ville ikke ha gjentakelse av natta natt til tirsdag. Da gikk alarmen litt før seks, og jeg glemte å ta på meg sko. Så der sto jeg barbeint på regnvåt sement, med få timers søvn de siste to dagene og holdt på å dø...men tilbake til kveldens begivenheter!)

Jeg og Eva var som sagt på vei til å gå ut da alarmen slutta. Vi ble faktisk stående enge og lure på hva som skjedde, for den slutter aldri så fort. Vi gikk bort til vinduet, og der var det både brann- og politibil. Dewa kom raskt opp, og fortalte om røyken i gangen. Jeg gikk ut for å se, og det var 3 brannmenn i gangen som sto og monterte en diger vifte og åpnet vinduene. Spurte hva som hadde skjedd, og de svarte, men fikk likevel ikke helt med meg hva som hadde skjedd.

Tok 3 filmer med kameraet på mobilen; en av alarmen (så dere kan få oppleve på 'nært' hold hvordan den er!, en av brannmennene i gangen, og en av rød- og blålysene utenfor. Men siden pc'en nekter å la meg få overføre igjen får det heller bare være.

Og nå skal jeg legge meg igjen. Har sovd under 2 timer, og skal opp vel 7 (den er vel 3 nå) for å komme meg på lønningskontoret når de åpner 8.30. Tar nemlig tog til byen kl. 9 for å møte Sonja og co i dag (de reiser i kveld). Så da var det natta...igjen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home