Wednesday, January 25, 2006

Siste nytt fra vestfronten



Det er vel på tide med en liten oppdatering, men jeg har bare vært så opptatt i det siste. Har endelig hatt alle timene, og er stort sett fornøyd. Eneste som er litt dumt er at i ene timen liker jeg timene og oppgavene (creative writing non-fiction), men ikke læreren noe særlig, i den som kommer rett etterpå (cultural anthropology) liker jeg læreren, men faget virker passe kjedelig. Men så lenge noe er bra i det minste skal jeg ikke klage. Fotofaget er dyrt som faen, men kjekt, så det får heller være. Og magazine journalism, som jeg hadde mest problemer med å komme inn på pga. så mange ville ta det…herregud, jeg vil kysse føttene til den personen som droppa det, jeg er så utrolig glad jeg har det :D Læreren er sykt kul, han er en sånn person man elsker etter 5 minutter (f.eks. ga han grei beskjed at ingen fikk lov til å uttale navnet mitt feil!). I tillegg brukte vi mesteparten av de 2,5 timene – som vanligvis går som sirup her, men som fløy av gårde denne gangen – til å snakke om oss selv. Alle måtte ta notater mens de andre presenterte seg selv, for han kommer til å lage quiz om det :p Og folkene…det var to berter som ikke sa mer enn det om seg selv, selv om alle andre snakka masse, men alle de andre folka viker dritkule. Det er noen som jeg tror jeg ikke ville likt til vanlig, men selv de digger jeg! Ok, skal stoppe nå, for jeg kunne skrevet mange sider om hvor mye jeg digger dette kurset. Bare en liten ting til; vi skal lage et 10-siders blad selv, med artikler, bilder, reklame…det man finner i blader, og jeg har bestemt meg for å lage om body art (tattoos, piercinger og scarifications), håper det blir et bra blad!



Det var godt å komme tilbake til venner her, og vi har funnet ut at det er masse kjekt man kan gjøre på campus når man kjeder seg, for eksempel leke i den gamle, nedlagte barnehagen.



Og rett ved har man jo alltids utsikten til NY, selv om det akkurat denne dagen var veldig overskyet.



Og så var det tilbake til lunsj i Blanton…hvor maten er mindre bra som vanlig, men gratis så lenge Patricia og Domi spanderer ;)



Har forresten begynt å ta med meg mat derfra, og ikke bare et par frukter og cookies som før (spiser forresten ikke cookies lengre med mindre de er sukkerfrie, og har ikke spist en eneste Blanton-burger. Tviler på at resten jeg spiser, bortsett fra wraps med kalkunbryst ost og salat, er så mye sunnere enn de burgerne der, men det er jo lov å leve i håpet…). Så nå tar jeg med meg en god del frukt, en wrap e.l. så lenge de har det, sukkerfrie cookies om jeg føler for det, og av og til bagels. Hadde blåbærsbagel med brunost til kveldsmat i dag :D

Ja, og for de som ikke har fått det med seg er jeg begynt å jobbe i det aller nyeste bygget på skola, som åpnet for et par uker siden. Jobber i biblioteket der (for lærere og lærerstudenter), pluss at vi skal ha tech-support i 3 klasserom og to datalab’er. Har bare jobbet 3 dager så langt, men skal jobbe 4 dager i uka (mandag-onsdag og fredag). Sjefen er så grei, og det er de jeg har hilst på på jobben også. Hun ene virker bare sånn passe, og jeg har store problemer med å forstå hva hun sier til tider (hun er fra Afrika) for hun mumler sånn.

Her er fine bygget :)



Siden det nettopp er åpnet, er det masse ekstra å gjøre, som f.eks. å sette alle bøkene på rett plass. Alle er i rett hylle, men de er ikke sortert ferdig. Og det er noe de regner med kommer til å ta hele semesteret. I tillegg har jeg og ei til ansvaret for å føre inn alle nye bøker inn i systemet (må ha inn ALL info, som hva den handler om, ISBN, forfattere, utgivelsesår og masse dilldall), bøker som er donert til oss. Også dette kommer til å ta MINST hele semesteret. Så det blir nok å gjøre! Lønna er like rævva som før, men jeg trives allerede så godt at det ikke gjør noe. Kommer til å tjene ca 500,- i uka, men alt det trengs, for etter at jeg får betalt skolepengene og husleia kommer jeg til å ha 2 – 3000,- igjen å leve på. Og jeg har tenkt meg til Canada og kanskje Florida (kommer an på hvor billig det blir). Skulle gjerne reist til Texas med Sonja og de, men det kommer til å blir enda dyrere, og dessuten hadde jeg måttet tatt meg fri fra skolen ca en uke, noe jeg helst ikke vil.

Men, men, må legge meg nå, skal opp tidlig, for jeg har maila Nordea og bedt dem ringe meg før åtte for å hjelpe meg med å betale skolepengene (får bare opp feilmeld, selv om jeg vet jeg har alt rett), og så må jeg dra rett til timer etterpå.

Til slutt, bare et par bilde, ett av t-skjorta mi (hurra, endelig kan jeg kjøpe billige klær igjen) og et bilde av meg og Domi mens vi ventet på hun ”synske” på Red Hawk Nite, og kjedet oss… ;)



0 Comments:

Post a Comment

<< Home