Saturday, April 29, 2006

Silje drar på buffet!

Er nettopp kommet hjem fra herlig middag. Vi var 35 folk, for det meste internasjonale studenter som dro på Brazilia Grill i Newark, gratis gjennom den internasjonale studentorganisasjonen. Vi kom dit, og fikk beskjed om at det bare var å finne seg mat sden det var buffet. De hadde salat og ris oglitt av hvert, men syntes ikke akkurat det varmye kjøtt å velge blant. Helt til bordet plutselig var omringet av kelnere med grillspyd. De hadde alle typer kjøtt, og alle fikk smake alt de ville (selv om det neppe var mange som klarte å smake på alt). Vi spiste kjempelenge (sånn går det vanligvis når man er en diger gjeng sammen) og drakk alt vi ville (bortsett fra alkohol så klart)! Etterpå, da alle var så mette at vi nesten ramlet av stolene, kom de med dessertvogna! Den var stappafull av alle mulige desserter, og plutelig hadde alle litt rom igjen i magen. Og siden desserten også var gratis kunne vi smake på det vi ville. Men porsjonene var så store at selv om jeg ville smake både ostekaka og sjokoladekaka klarte jeg ikke spise opp noen av delene. Men smakte på minst 3 andre desserter (alle jeg satt sammen med smakte på hverandre sin mat).

Var så kjekt, for vi var folk fra hele verden og av alle farger, og jeg synes det er så herlig å være sammen med folk fra hele verden, og snakke om alt og ingenting...og se at uansett hvor fra man er i verden, er man temmelige like uansett :)

Kjørte hjem sammen med en amerikaner, ei fra Japan og en fra Guyana, og kom hit sammen med han fra Guyana og ei fra Equador...hele verden i en bil... :)

Har forresten vært på skuespill 2 ganger denne uka. Sam, ene naboen min, er snart ferdig utdannet skuespiller, og hun er med i Siderhusreglene her på universitet. Fikk faktisk aller siste billetten til premieren etter at Sam ringte og sa at de snart var utsolgt (betaler ingenting siden jeg er undergraduate, og vi betaler extra fæ for det uansett). Skuespillet var helt fantastisk, og jeg gråt faktisk hele tre ganger! Prøvde å la være, men det var ikke lett. Og da jeg lå merke til at stort sett alle i salen satt og snufset gjorde det ikke så mye uansett ;) Etterpå sto jeg utenfor og ventet sammen med typen og vennene til Sam, og da hun kom ut spurte hun om jeg ville være med ut å drikke. Sa ikke nei takk til det. Må si det var litt kult å drikke med alle skuespillerene, spesielt siden han ene faktisk er skuespiller på TV (han har vært med i en del episoder av to forskjellige såpeoperaer). Enda kjekkere når de kjenner deg igjen når de er edru ;)

Som sagt var skuespillet veldig bra, så jeg klarte å få en av de siste billettene til fredagens show. Energien på scenen var ikke riktig like bra som på premieren, men Sam var enda bedre. Og hun sa etterpå at hun ble så glad da hun så meg sitte der :) Det er som å se en god film om igjen kan man nesten si, og siden skuespillet er utvidet med to show til (mandag og tirsdag) skal jeg se om jeg klarer å få billett til siste showet. Jobber egentlig til åtte, og showet begynner halv åtte, men det går sikkert bra. Så lenge det er en annen der går det bra.

Har en del lekser jeg må fullføre til mandag, og jeg har ikke akkurat tid til å gjøre det, så det er vel på tide å komme seg til sengs snart. Skal i fotolabben fra 12 og utover i morgen, og i fem-tiden (regner jeg med) kommer hun ene fra jobben for å hente meg. Middag hos sjefen. Blir nok gøy :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home