Wednesday, April 26, 2006

Og der daua'n!

Så lenge holdt pc’en ut før den sa takk for seg. Slo den på i dag...eller, det var nettopp det jeg IKKE gjorde. Den lyser opp I et sekund eller to før den slår seg av igjen. Blir så frustrert, men det er liksom ikke så masse jeg kan gjøre. Har bare 3 ting igjen jeg virkelig trenger pc til (bladet jeg lager i magazine journalism, skrive inn alle notatene fra et fag før eksamen, og skrive en rapport om oppholdet her i USA til HiA), og jeg kan låne pc på jobben (er det jeg har gjort nå), så jeg overlever vel. Mamma sa hun skulle se om det er noe som kan gjøres med hensyn til forsikringa, men jeg har bare reiseforsikring, så jeg tviler. Blir vel til at jeg kjøper meg ny pc til høsten. Skal jobbe så mye som mulig i sommer for å betale tilbake litt av det jeg skylder her og der (har jo ikke hatt noe penger å leve for dette året), og forhåpentligvis blir det nok igjen til å kjøpe ny maskin. Må vel sikkert ta litt av storstipenet også…

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hei! Utrolig kjipt å lese om pc'en din. Den er jo ikke så gammel og burde ikke klikke så lett. Det jeg måtte gjøre da min plutselig fant ut at den ikke ville slå seg på, var å bruke Recovery Cd Rom eller liknende (tror de heter foskjellig fra pc til pc). Jeg husker jeg måtte reinstallere alle programmer på nytt og jeg mistet all data jeg ikke tok sikkerhetskopi av. Hva med å prøve å få hjelp på datalaben på skolen? Du skrev du hadde reinstallert alt allerede, men kanskje det hjelper å bruke en annen cd eller noe.. (hvis det er mulig å få cd'en i gang i det hele tatt da, hvis pc'en slår seg av med en gang..)Jeg har intrykk av at disse laptopene er utrolig skjøre og de klikker lett. Mousepad-driveren forsvant på min samme dagen som jeg fikk den og måtte sende den inn til reparasjon. Noen måneder etter at jeg kom hjem fra Australia, hadde tydeligvis et virus ligget i dvale og plutselig aktivert seg selv da jeg skulle slå pc'en på en dag. For ikke å nevne at skjermen min har vært rar til tider også (lysstyrken varierer veldig og får den til å blinke som et ødelagt rør-lys eller noe). Jeg fikk vite at dette merket har en svakhet med skjermene... Betryggende.
Snakkes snart!
Stor klem!

9:04 AM  

Post a Comment

<< Home