Sunday, May 07, 2006

It figures

Så klart, nå som jeg snart flytter vekk herfra er dollarkursen nede i 6,1,-! Jaja, den var i det minste aldri over 7,-.

Det nærmer seg avreise nå, og det er skummelt! Tirsdag har jeg siste eksamen, alle andre fag er over allerede. Onsdag jobber jeg til tre, er hjemme litt før halv fire, og kvart på fire må jeg vaere ute av rommet! Sam skal kjøre meg, og jeg regner med vi kjører i fem-tiden (må jo ha tid til å si hadet til alle :’( )

Hadde siste foto-time på torsdag, og jeg tror det gikk ok. Bildene mine var ikke så alt for gode, men i forhold til mange andre sine...vi måtte gi hverandre karakter, men vi kunne ikke gi bort mer enn 3 A’er. Jeg ga en til meg selv. Hadde litt dårlig samvittighet, men jeg fortjente den sammenlignet med mange andres, så det så. Uansett, så at mange andre ga meg A også, og lærern sier at jeg ligger på grensen til A, så da er det bare til å krysse fingrene. På onsdagen skulle jeg og Marianne fremkalle bilder, men det var lang kø, og de stengte tidlig fordi det skulle være time der inne. Men etter en stund slapp læreren oss to inn igjen dersom vi lovte å rydde opp etter oss :) Så vi ble der til nesten ett om natta! Var en sånn typisk student-opplevelse som man ser på film. Etter ar jeg var ferdig drev jeg og Domi (som var der og holdt oss med selskap) og hørte på musikk og dansa (spesielt til Rolling Stones sin Let’s Spend the Night Together :p). Midnattsdansing på en ellers stengt skole er artig! Klokka ett om natta dro vi på diner’n og spiste nattmat (jeg bestemte meg for å spise pita med fetaost, portobellosopp og noe andre greier. Hørtes definitivt mye bedre ut enn det smakte! Det var ikke ille, bare annerledes, men likevel...fetaosten var smelta, de hadde ikke mer pita så jeg fikk loff, og soppen var ikke god. Jaja.

Har også - dessverre - hatt siste time i magazine journalism. Trivdes godt sammen med de utrolig sære folkene der! Lærern skulle ta med en historie han hadde skrevet om en ørret, men fra fiskens perspektiv. Han glemte å ta den med, men lovte å maile den til meg dagen etterpå. Leste den, og den var veldig bra, så jeg skrev tilbake at jeg likte den, at den var velskrevet, og at han fikk en A. Fikk mail tilbake; ”So do you.” :D Hadde ikke forventa å få karakter så fort tilbake, så det gjorde i alle fall dagen min!

Så da gjenstår det bare to karakterer. Får nok B i ene faget, eller B+ om jeg er heldig. Men, jeg vet nå ikke... Det siste faget er antropologi, og der aner jeg ikke hva jeg får. Vi har hatt fire pop quizzes, og så klart, de to dagene jeg ikke kunne komme var to av dagene vi hadde pop quiz. Det betyr at det er 10 poeng på hver av dem jeg kunne fått, og det er litt bittert. Jeg gjorde det heldigvis bra på de andre to (9/10 poeng på begge), og fikk 96/100 på midtermen. I tillegg har jeg gjort et par andre oppgaver som teller som attendance, og dermed utgjør et visst antall prosent av karakteren. Så da gjenstår det bare å se hva tirsdagens finals bringer! Håper jeg får en B (kan umulig få en A siden jeg gikk glipp av to quizzer).

Var i banken og avslutta kontoen min på fredag. Er så morsomt, for jeg kommer innom annenhver fredag og hever lønningssjekken min, men siden det tok så mange mnd’er før jeg fikk min første sjekk har jeg bare vært der kanskje fem ganger. Men sjefen kjenner meg igjen hver gang, og er så hyggelig. Da jeg sa jeg skulle avslutte kontoen min sa han bare ”aaaw”, men ønsket meg god tur. Vi ble sittende å snakke litt om Norge (og det som alle lurer på: hvor kaldt er det?) og om litt av hvert. Uansett, jeg hadde $1,88 på kontoen, og da han skrev ut en sjekk på det beløpet lurte på om jeg ville ha hjelp av security til å hjelpe meg med det enorme beløpet :p

Nei, nå må jeg tilbake til eksamenslesinga. Har ikke alt for mye tid til rådighet nå, jeg skal på middag hos hun gamle negerdama nedi førsteetasjen i ettermiddag, og må lage min berømte potetmos til da. Hun elsker den, og det er sikkert bare derfor hun inviterer meg...hun vet nemlig fortsatt ikke hva jeg heter ;)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home