Tuesday, May 09, 2006

Leaving Las...Montclair

Nå som all skole er over, er jeg plutselig veldig trist for at jeg skal reise. Jeg tror jeg begynner å innse hvor mye jeg kommer til å savne Domi, Patricia og Marjana. Vi har blitt veldig gode venner, og det er både trist og godt å vite at de kommer til å savne meg. Men vi bor tross alt alle i Europa, og da er det nok lettere å møtes. Speaking of which; to av de jeg jobber med skal til Europa i sommer. Hun ene skal til Spania og Frankrike mens han andre skal til Italia. De skal møtes i Italia i sommer, og selv om jeg tviler på at jeg har muligheten til å møte dem, skal jeg likevel krysse alt jeg har av fingre og tær for at jeg får muligheten. Hun som skal til Spania hadde veldig lyst til å komme til Norge, men dersom jeg blir boende hos dadda i sommer blir det vanskelig. Men, men, vi får se hva som skjer.

Hadde siste eksamen i dag, og begynte ikke å forberede meg før i helga. Skrev inn notatene søndag, og begynte å lese i går kveld. Følte meg ikke klar i det hele tatt, men som vanlig var jeg heldig. Vi fikk 6 spørsmål, og måtte svare på 4. Jeg kunne bare svare fyldig på 3 av dem, men så kunne jeg pittelitt om ett til, og ut fra det klarte jeg å skrive nok ;) Det var i kulturell antropologi, så man kan jo bruke litt sunn fornuft.

Etter det møtte jeg Domi for lunsj i Blanton en siste gang, og etter det gikk vi rett til studentkafeteriaen. Makes sense? Ja, det gjør faktisk det, for hun hadde 25 swipes igjen av meal plan’en sin, og hvert swipe er verdt $4. Så vi kjøpte masse mat, drikke og dessert. Ene læreren hennes kom forbi, så hun kjøpte likesågodt lunsj til ham også :p Det var en del som så rart på oss der vi kom med hendene fulle av mat.

Etterpå gikk jeg til bokhandelen og solgte tilbake noen bøker. De betaler opptil 50% for bøker, dersom de ser ny ut og de har bruk for dem neste semester. Fikk faktisk $55 tilbake, det var mer enn jeg hadde regnet med. Spesielt siden jeg fikk $3 for ene boka og $1,50 for en annen. Kjøpte litt MSU-souvernirer (liten gris med MSU-genser som jeg skal henge på ryggsekken), i tillegg til skrivebøker og folders. Og Sharpie Mini’s, verdens søteste sprittusjer :D

Så nå sitter jeg her og prøver å la være å tenke på at jeg har et rom å rydde å pakke i dag. Må få gjort mest mulig før jeg stikker på jobb om...what? 2 ½ time??? Shit, jeg må få rævva i gir! Har jo hele kvelden fra halv ni og utover, men vi tenkte å ha fød party her i kveld siden jeg har ett tonn med mat, og så skal vi ha slæpover etterpå (blir bare meg og Domi for det er ikke plass til flere på rommet hennes). So that’s it. Nå begynner jeg. Virkelig. Jeg skal.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home